Wnoszenie skarg

Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie przyjmuje i rozpatruje skargi i wnioski obywateli zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz.572, z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).

Formy składania skarg i wniosków:

pisemnie:

  1. na adres siedziby urzędu przy ul. Chłodnej 52, 00-872 Warszawa
  2. osobiście w kancelarii urzędu, punkt podawczy wejście od ul. Wroniej
  3. faksem: (22) 578 44 07
  4. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: wup@wup.mazowsze.pl
  5. za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP: /WUP_Warszawa/SkrytkaESP
  6. za pośrednictwem skrzynki e-Doręczeń: AE:PL-92851-89710-VDWEI-27

ustnie do protokołu w siedzibie urzędu przy ul. Chłodnej 52 w Warszawie.

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.

Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków:

Kierownicy komórek organizacyjnych oraz dyrektorzy filii Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie, przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie, w godzinach pracy urzędu.

W sprawach skarg i wniosków Dyrektor, bądź wyznaczona przez niego osoba przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godzinach 16.00 - 17.00 w siedzibie urzędu.

Rozpatrywanie skarg i wniosków:

  1. O tym, czy pismo jest skargą lub wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
  2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
  3. Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.
  4. Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego, albo wskazać mu właściwy organ.
Wytworzył:
Katarzyna Hildebrand
Udostępnił:
Rucki Marcin
(2010-06-17 13:26:33)
Ostatnio zmodyfikował:
Trusewicz Bartosz
(2025-03-03 10:59:47)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki